Cvičení v těhotenství: Jak cvičit doma? Maminky, které dbají na svoji postavu si snaží udržet kondičku i v průběhu těhotenství. A proč taky ne? Cvičením zpevníte svaly a pomůže vám připravit se na námahu u porodu, ale i po něm.

Cvičíte v těhotenství?

Cvičení v těhotenství - domaDnešní sportovní centra nabízí nejrůznější lekce pro těhotné ženy. Zacvičit si ale můžete i doma. Proč? Cvičení v těhotenství vám pomůže ulevit od bolesti zad a kloubů. Pomůže uvolnit napjaté svaly a připraví vaše tělo na porod a zotavování po porodu. Cviků je několik. Zaměřují se na problematické partie a svaly, které je třeba zpevnit. Pro domácí cvičení se vám v těhotenství bude hodit míč. Na povolení bederní páteře postačí pouhé pohupování na míči.

Cviky na bederní páteř

S rostoucím bříškem narůstá zátěž na bederní páteř těhotné ženy. Ta může přejít v nepříjemnou bolest, která vystřeluje i do dalších partií těla. Těhotná žena by tedy měla praktikovat cviky na uvolnění svalů bederní páteře, aby těmto nepříjemnostem předešla. Jak na to?

 

Cvičíme: Položte se na podložku a pokrčte kolena. V pomalých intervalech tiskněte páteř k podložce, po chvíli povolte. Cvik opakujte alespoň 10krát.

Posilování pánevního dna v těhotenstvíCviky na posilování pánevního dna

Mluví se o tom všude. Především v těhotenství by pánevní dno měla procvičovat každá žena. Slouží totiž jako prevence proti inkontinenci po porodu a pozdějším urologickým problémům. Ženám, které ovládají svoje svaly pánevního dna mají menší bolesti při porodu a rození jim jde lépe. Jak pánevní dno procvičovat doma?

 

Cvičíme: Položte se na podložku. Pokrčte kolena a v pozvolných intervalech stahujte pánevní dno. Stažení pánevního dna bývá často popisováno jako když se snažíte co nejvíce zatnout břicho. Představte si, že si zapínáte upnuté kalhoty. Stahujete především oblast pod pupíkem. Pánevní dno byste měla posilovat denně, alespoň 5 minut.

Cviky na posílení prsních svalů

V těhotenství je dobré zaměřit posilování i na oblast prsou. Ženy, které svá prsa zpevňují nemají problémy se striemi a jejich prsa jsou krásnější.

 

Cvičíme: K tomuto cviku budete potřebovat malý nafukovací míček, tzv. overball. Oproti klasickému míčku se jeví jako vyfouknutý, má to však svůj význam při cvičení. Sedněte si do tureckého sedu. Vezměte míček a pokrčte ruce ve výši prsou. Oběma rukama tlačte do míčku po dobu několika sekund, poté povolte. Cvik opakujte alespoň 10krát. Tento cvik se dá provádět i na míči.

Jaké jsou ideální podmínky pro domácí cvičení v těhotenství?

Cvičení v těhotenství doma

Pokud cvičíte doma, dbejte i na to, abyste měla k pohybu ideální podmínky. Místnost, kde budete cvičit řádně vyvětrejte. Na cvičení v těhotenství je optimální teplota do 20 °C. Pusťte si příjemnou hudbu, která vám navodí dobrou náladu. Cvičte, pokud jste sama doma, aby vás nic nerušilo. Hodinku před cvičením nejezte a oblečte si pohodlné oblečení, které vás nebude nikde tlačit.

 

Cvičíte v těhotenství? A pokud ano, upřednostňujete cvičení doma nebo ve sportovních centrech se specializovanými programy pro těhotné ženy?

Rády byste se podělily s ostatními současnými nebo budoucími maminkami o různé novinky, zajímavosti, rady a zkušenosti? Napište nám svůj příběh hned teď a my jej zařadíme mezi ostatní články.
Čtěte aktuální články:

Diskuze

Příspěvky, které obsahují reklamu nebo nevhodný obsah, budou vymazány.


Vložit nový příspěvek

V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky

x
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Speciál o ovulaci: Jak poznám ovulaci

V druhém díle našeho speciálu o ovulaci se... více zde >>

Speciál o ovulaci: Co je to ovulace a plodné dny

V prvním díle našeho speciálu o ovulaci se... více zde >>

Těhotenská průkazka: zkratky a cizí slova

Nevyznáte se ve všech těch cizích slovech a... více zde >>

Těhotenská průkazka

Těhotenská průkazka je nejdůležitější doklad... více zde >>

Jak vybrat jméno pro dítě

Už jako malá jste snila o tom, jaké jméno dáte... více zde >>

Těhotenství týden po týdnu IV.

Jste těhotná a velice Vás zajímá vývoj miminka... více zde >>

Těhotenství týden po týdnu III.

Jste těhotná a velice Vás zajímá vývoj miminka... více zde >>

Těhotenství týden po týdnu II.

Jste těhotná a velice Vás zajímá vývoj miminka... více zde >>

Těhotenství týden po týdnu I.

Jste těhotná a velice Vás zajímá vývoj miminka... více zde >>

Jsou strie Vaší noční můrou?

Bojíte se že Vám vzniknou strie nebo je už... více zde >>

Lékařská vyšetření v těhotenství

Během těhotenství Vás čeká mnoho zdravotních... více zde >>

Příznaky těhotenství

Příznaků těhotenství je celá řada. Ne všechny a... více zde >>

Třetí trimest (169 - 266.den těhotenství)

Třetí těhotenský trimestr je už aji ten... více zde >>

Druhý trimest (85 - 168.den těhotenství)

Tato fáze bývá považována za nejpříjemnější... více zde >>

První trimestr (0 - 84. den těhotenství)

První období těhotenství z pohledu miminka. více zde >>

V košíku je
0 produktů za 0 Kc koupit
Tipy ze shopu

nejprodavanejsi

Bonella
FORTE

krém pro prevenci strií
Cena: 172 Kč Hyalgel forte
-

nejprodavanejsi

Mega LECITIN


Cena: 121 Kč
MegaLECITIN
-
Silvita s.r.o. | vytvořila společnost Best One Service s.r.o., autorem obsahu je Best One Service s.r.o. Copyright ©