Problémové partie napříč životem ženy Žena a její tělo v průběhu života prochází řadou změn. Tyto změny často souvisí i s růstem váhy a přibýváním kil v problémových partiích. Jak předejít rostoucí váze a být fit?

Být fit o v období těhotenstvíRiziková období vyšší váhy:

  • puberta,
  • období těhotenství,
  • porod,
  • přechod,
  • důchod.

Období puberty

K největším změnám ženského těla dochází v pubertě. Puberta je doprovázena hormonálním vývojem, fyzickými ale i psychickými změnami. Tuky se ve větší míře než doposud ukládají do oblasti pasu, hýždí a boků. V období puberty je důležité si udržet pravidelný pohyb a zařadit sportovní aktivity do svého životního stylu. Důležitý je v pubertě také dostatečný přísun bílkovin, minerálů a vitamínů pro správný vývoj.

Těhotenství a porod

V těhotenství jsou nejrizikovějšími partiemi bříško, stehna a hýždě. Budoucí maminka by v těhotenství měla přibrat 11 – 17 kg. U těhotných žen s nadváhou je tomu pak o něco méně, 5 – 10 kg. Krátce po porodu by se maminka neměla hned pouštět do drastických diet a hubnutí. Některé nezdravé látky z tukových tkání se totiž dostávají do těla a uvolňují se i do mateřského mléka. Kila navíc mamince slouží jako zdroj energie, který je pro tvorbu mateřského mléka nezbytný. Při kojení by měla žena optimálně hubnout do 1 – 2 kg měsíčně. Vhodnými aktivitami jsou plavání a dlouhé procházky. Pozornost by měla maminka věnovat i stravě –Hubnutí v přechodu v období po porodu je třeba dostatek zeleniny, vlákniny a bílkovin.

Žena v období přechodu

Největší podíl na přibývajících kilech po přechodu má nevyvážený přísun a výdej energie. Tvorba ženských hormonů v těle v tomto období klesne a zvyšuje se riziko nabírání kil. V přechodu je třeba vnímat také riziko řídnutí kostí. Žena by měla myslet na pravidelný a vyšší příjem vápníku a dostatečně se hýbat – například pěší chůze, plavání.

Důchod

V okolí období odchodu do důchodu, kolem 60. roku, se tělo ženy opět mění. Na těle ubývá svalové hmoty a dochází k řídnutí kostí. To však neznamená, že by měla přestat s pohybem. Naopak. Fyzická a psychická aktivita má vliv na zdravotní potíže a stárnutí. Pokud navíc žena jí s rozvahou, může předejít nadváze, kterou v ČR trpí téměř 3/4 žen na 60 let. Žena by v tomto období měla dbát na tělesnou rovnováhu. Pokud se často hýbe – měla by používat obuv s měkkou (nárazy tlumící podrážkou), která šetří klouby.  K problematickým partiím patří především břicho.

Rády byste se podělily s ostatními současnými nebo budoucími maminkami o různé novinky, zajímavosti, rady a zkušenosti? Napište nám svůj příběh hned teď a my jej zařadíme mezi ostatní články.
Čtěte aktuální články:

Diskuze

Příspěvky, které obsahují reklamu nebo nevhodný obsah, budou vymazány.


Vložit nový příspěvek
Zneužití názvu jiné stránky
Eva 30.12.14 08:10

To já dělám hubnutí běžnými potravinami a nějaké weby zneužívají názvu mých stránek - takže noje pravé webovky jsou www.kgdolu.estranky.cz Hubnutí- zdravě jen běžnými potravinami
odpovědět

x
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Speciál o ovulaci: Jak poznám ovulaci

V druhém díle našeho speciálu o ovulaci se... více zde >>

Speciál o ovulaci: Co je to ovulace a plodné dny

V prvním díle našeho speciálu o ovulaci se... více zde >>

Těhotenská průkazka: zkratky a cizí slova

Nevyznáte se ve všech těch cizích slovech a... více zde >>

Těhotenská průkazka

Těhotenská průkazka je nejdůležitější doklad... více zde >>

Jak vybrat jméno pro dítě

Už jako malá jste snila o tom, jaké jméno dáte... více zde >>

Těhotenství týden po týdnu IV.

Jste těhotná a velice Vás zajímá vývoj miminka... více zde >>

Těhotenství týden po týdnu III.

Jste těhotná a velice Vás zajímá vývoj miminka... více zde >>

Těhotenství týden po týdnu II.

Jste těhotná a velice Vás zajímá vývoj miminka... více zde >>

Těhotenství týden po týdnu I.

Jste těhotná a velice Vás zajímá vývoj miminka... více zde >>

Jsou strie Vaší noční můrou?

Bojíte se že Vám vzniknou strie nebo je už... více zde >>

Lékařská vyšetření v těhotenství

Během těhotenství Vás čeká mnoho zdravotních... více zde >>

Příznaky těhotenství

Příznaků těhotenství je celá řada. Ne všechny a... více zde >>

Třetí trimest (169 - 266.den těhotenství)

Třetí těhotenský trimestr je už aji ten... více zde >>

Druhý trimest (85 - 168.den těhotenství)

Tato fáze bývá považována za nejpříjemnější... více zde >>

První trimestr (0 - 84. den těhotenství)

První období těhotenství z pohledu miminka. více zde >>

V košíku je
0 produktů za 0 Kc koupit
Tipy ze shopu

nejprodavanejsi

Bonella
FORTE

krém pro prevenci strií
Cena: 172 Kč Hyalgel forte
-

nejprodavanejsi

Mega LECITIN


Cena: 121 Kč
MegaLECITIN
-
Silvita s.r.o. | vytvořila společnost Best One Service s.r.o., autorem obsahu je Best One Service s.r.o. Copyright ©