Cvičení pro těhotné 1 Jóga je relaxační cvičení určené lidem všech věkových kategorií i fyzických schopností. Nabízí i šetrně upravené cviky pro těhotné ženy. Budoucí maminky připraví na porod, pomůže zmírnit případné bolesti a zajistí pozitivní atmosféru pro vývoj dítěte.

cvičení pro těhotné

Když je žena těhotná, musí obzvlášť dbát na své zdraví, aby bylo zdravé i její miminko. Je také velmi důležité, aby nebyla ve stresu, aby byla uvolněná a příjemně naladěná. Tyto všechny faktory by se totiž mohly negativně odrazit na vývoji dítěte. S dobrým řešením přichází jóga v podobě jednoduchých uvolňovacích a protahovacích cviků.

Cviky

Protáčení ve stoje

Výborný cvik na samý začátek cvičení, uvolní a protáhne celé tělo včetně zad, která jsou v těhotenství hodně namáhaná. Ve stoji překřižte nohy, upažte ruce dlaněmi dolů a vytočte hrudník na stranu. Pokud máte vepředu pravou nohu, vytočte hrudník nalevo, a naopak. Při provádění cviku se dívejte za zadní rukou a v poloze vydržte po dobu aspoň tří hlubokých nádechů. Cvik opakujte minimálně dvakrát na každou stranu.

Strom

Jedna z rovnovážných poloh, která zlepšuje schopnost soustředit se a zklidnit mysl. Stůjte rovně, ruce dejte ve výšce hrudníku dlaněmi proti sobě a jednu nohu opřete chodidlem o vnitřní stranu stehna druhé nohy. Koleno opřené nohy přitom směřuje ven, ne dopředu. Vydržte v poloze stromu co nejdéle, podle toho, jak Vám to půjde, a vyměňte nohy. Postupem času si již vypracujete tak dobrou stabilitu, že budete moct při výdrži zavřít oči.

cvičení pro těhotnéTurecký sed s protažením

Sedněte si pohodlně do tureckého sedu, uvolněte se, narovnejte záda a pomalu se vytočte na jednu a poté na druhou stranu směrem za rukou. V krajní poloze vydržte po dobu dvou hlubokých nádechů a dívejte se přitom za sebe, tj. na stranu, kam se otáčíte. Opakujte dvakrát na každou stranu a na závěr se s hlubokým výdechem předkloňte dopředu tak, jak Vám to Vaše bříško dovolí. Můžete zavřít oči, jestli je Vám to příjemné, volně dýchat a představovat si, jak Vašemu miminku posíláte pozitivní energii a zdraví. Poté se s nádechem zase narovnejte.

Rady ke cvičení

Je důležité, aby bylo cvičení co nejpohodlnější Vám i Vašemu dítěti. Proto, jakmile v nějaké krajní poloze ucítíte jakýkoli tlak, bolest či napětí, vraťte se zpět do výchozího bodu a nejděte dál, než Vám to Vaše tělo dovolí. Toto cvičení má být uvolňovací a relaxační, nemá za cíl zvýšit Vaši fyzickou kondici nebo ohebnost. Doporučujeme také pustit si ke cvičení hudbu, která Vám bude příjemná a bude Vám ke cvičení pasovat. Může to být meditační nebo relaxační hudba, ale i Vaše oblíbená zpěvačka či zpěvák. To už záleží na Vás. Ale rozhodně by to měla být spíše pomalejší hudba, která Vás nebude rušit a bude Vás podporovat v hlubokém dýchání, ve výdrži v daných polohách a v klidné atmosféře, ve které by mělo celé cvičení probíhat.

Rády byste se podělily s ostatními současnými nebo budoucími maminkami o různé novinky, zajímavosti, rady a zkušenosti? Napište nám svůj příběh hned teď a my jej zařadíme mezi ostatní články.
Čtěte aktuální články:

Diskuze

Příspěvky, které obsahují reklamu nebo nevhodný obsah, budou vymazány.


Vložit nový příspěvek

V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky

x
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Speciál o ovulaci: Jak poznám ovulaci

V druhém díle našeho speciálu o ovulaci se... více zde >>

Speciál o ovulaci: Co je to ovulace a plodné dny

V prvním díle našeho speciálu o ovulaci se... více zde >>

Těhotenská průkazka: zkratky a cizí slova

Nevyznáte se ve všech těch cizích slovech a... více zde >>

Těhotenská průkazka

Těhotenská průkazka je nejdůležitější doklad... více zde >>

Jak vybrat jméno pro dítě

Už jako malá jste snila o tom, jaké jméno dáte... více zde >>

Těhotenství týden po týdnu IV.

Jste těhotná a velice Vás zajímá vývoj miminka... více zde >>

Těhotenství týden po týdnu III.

Jste těhotná a velice Vás zajímá vývoj miminka... více zde >>

Těhotenství týden po týdnu II.

Jste těhotná a velice Vás zajímá vývoj miminka... více zde >>

Těhotenství týden po týdnu I.

Jste těhotná a velice Vás zajímá vývoj miminka... více zde >>

Jsou strie Vaší noční můrou?

Bojíte se že Vám vzniknou strie nebo je už... více zde >>

Lékařská vyšetření v těhotenství

Během těhotenství Vás čeká mnoho zdravotních... více zde >>

Příznaky těhotenství

Příznaků těhotenství je celá řada. Ne všechny a... více zde >>

Třetí trimest (169 - 266.den těhotenství)

Třetí těhotenský trimestr je už aji ten... více zde >>

Druhý trimest (85 - 168.den těhotenství)

Tato fáze bývá považována za nejpříjemnější... více zde >>

První trimestr (0 - 84. den těhotenství)

První období těhotenství z pohledu miminka. více zde >>

V košíku je
0 produktů za 0 Kc koupit
Tipy ze shopu

nejprodavanejsi

Bonella
FORTE

krém pro prevenci strií
Cena: 172 Kč Hyalgel forte
-

nejprodavanejsi

Mega LECITIN


Cena: 121 Kč
MegaLECITIN
-
Silvita s.r.o. | vytvořila společnost Best One Service s.r.o., autorem obsahu je Best One Service s.r.o. Copyright ©